Canon Powershot G7X един отличен компактен апарат за подводни снимки

Canon G7X е първият компактен апарат на Canon с размер 1 инч на матрицата. Въпреки това  производителя не се е ограничил  само с постанвянето на по-голям сензор. Можете да хвърлите едно око по-долу на новите му възможности,  с едно видео заснето под вода.

https://vimeo.com/119702793
Видео от Canon G7X с най-доброто му качество 1080p/60f  и относително висок битрейт от 35 мб/с. Зедно с макро режима на апарата е добавена и макро леща като аксесоар позволяваща гъвкавост при снимането от макро до супермакро. Материала е заснет с   Nauticam G7X бокс за подводно снимане, Nauticam CMC компактен макро ковнертор, Fisheye FIX NEO 2000 DX SWR подводно осветление.

1-инчовата матрица – първата реална конкуренция на серията апарати Sony RX 100

Голямата 1 инчова матрица доказа че е хит в Сони серията Sony RX 100. Сензорът е със същата големина и достига до ISO 12,800. По-големия сензор позволява по-добро представяне на слаба светлина и качество на снимките от по-малките матрици и в същото време е достатъчно малък за да се побере в компактния апарат който лесно влиза в джоба и е удобен да бъде винаги с вас. Това позволява много по-малък подводен бокс който заедно с аксесоарите и осветлението се побира в малка компактна чантичка.

Нов 24-100 мм обектив с Макро режим
G7X има 24-100мм еквивалентов обектив сравнен с 28-100 мм на Sony RX 100 Mark II и 24-70мм на Sony RX100 MKIII. Докато увеличеният ъгъл е от една страна  чудесно, от друга създава определени проблеми под водата. Откъм широкия ъгъл по-дългият обектив изисква да се използва по-къс порт за подводния бокс за да пасне аксесоарния широкоъгълен конвертор, както и апарата трябва да се “зумне“ на около 28 мм за да работи коректно с повечето обективи избягвайки винетирането при 24 мм.
Backscatter-RussSanoian-CanonG7X_Macro-CMC
Режимът макро на Canon G7X си работи доста добре и без допълнителни аксесоари, но с добавяне на макро конвертор като Nauticam СМС, камерата минава в супер макро обхват за изключително близки снимки. Снимката в ляво е G7X в макро режим, а отдясно е в макро режим с макро обектив на Nauticam Compact (CMC).

Серията Sony RX не разполага с макро режим, но в G7X  такъв е наличен. Това позволява на обектива да се приближи доста повече до обекта и да получите по-добро макро изображение. Докато режимът на G7X макро ви позволява да се приближите достатъчно близо, апарата все още изостава по макро показатели на малките сапунерки като Canon S120 например. За да се получи макро на професионално ниво обаче са необходими сериозни макро обективи, като тези, които можете да използвате с безогледалните или DSLR фотоапарати.

TTL в Ръчни настройки на експозицията  – най-накрая!

Най-дразнещото в Powershot G или S серията е липсата на TTL ръчен режим на експозиция. Ако тряваше да снимате със светкавица в TTL трябваше да го направите с приоритет на блендата. Но ето че накрая стана възможно! Ние можем да се радваме, че боговете от Canon са слушали нашите безмилостни молитви и най-накрая го правят опция за TTL или ръчна експонация в ръчен режим на експозиция.

g7x-ttl
The G7X е първият апарат от серията Powershot който дава възможност да се използва светкавица в TTL режим при ръчна експонация. Преди TTL беше достъпна само в Av, Tv, и P режими.

Много по-добър Видео режим с 60 кадъра/секунда запис

Също така за първи път във фотоапаратите Powershot  има ръчен режим на експозицията в режим на видео. Битрейта е 35 Mbps при 1080/60p във формат H264 .mov файл, който е доста  по-висок, отколкото бихте получили във формата AVCHD, а също и по-лесен за редактиране, което може да се  извърши директно в програма за редактиране без да е необходимо прекодиране на файловете, което е задължително за AVCHD формата.

 

 

A True One Touch баланс на бялото с отлични резултати

Canon винаги е имал най-добрите потребителски настройки за баланс на бялото дори без филтър на дълбочини много по-големи от колкото другите марки фотоапарати. С G7X получавате същия този отличен баланс на бялото, но но може да настроите RING FUNC. бутона, който с едно натискане да изчисли и да го настрои. С изключение на професионални видеокамери, не сме виждали истински такъв баланс с едно докосване при ръчни настройки повече от 10 години, нито при фотоапаратите нито при видео камерите и никога с апарат, който не изисква червен филтър, за да покаже добър и естествен баланс на бялото.

G7X-front-back

The G7X има съответни бутони и циферблати за всички основни функции за да може да реагирате бързо когато се налага. Веднъж създадена с едно натискане на функционалния пръстен ще извика баланса на бялото с голяма точност дори при дълбочина от над 20 метра.

Специални бутони и “врътки”

Canon G7X има специални “врътки” за скорост на затвора, бленда, и компенсация на експозицията. FUNC пръстена, може да се програмира за редица функции, но нашият фаворит е баланс на бялото с едно докосване. С директен достъп до почти всички необходими функции по време на снимки, вие ще бъдете в състояние светкавчино да направите необходимите промени и да действате в динамичната обстановка под вода.

 

Canon G7 X  срещу Sony RX 100 Mark II / III

sn-rx3_vs_cn-g7x_1
sn-rx3_vs_cn-g7x_2
G7X един до друг със Sony RX 100 Mark III. The G7X е подобна по размер на 100 серията Sony RX и лесно се побира в джоба, за да снимате в движение.
Тъй като и двата фотоапарата на Sony и Canon имат еднакви сензори някой ще попита какви са разликите. Като функции, които са същите или подобни в това ревю, по-долу са плюсовете и минусите и разликите между двата фотоапарата.

Canon G7 X Плюсове Canon G7 X Минуси
  • По дългия обектив и макро режима позволяват по-добри макро снимки
  • Баланс на бялото който друг фотоапарат не може да достигне
  • Истински баланс на бялото с едно докосване
  • В режим на филм битрейта от 35 mbps е по-висок от Sony RX 100 Mark II на 28 mbps.
  • Повечето ширикоъгълни конвертори, особено тези с над 100 градуса на покритие, изискват по къс порт за обектива на калъфа за да се постигне приемлива рязкост на изображението в ъглите.
  • В режим на филм битрейта от 35 mbps е по-нисък Sony RX100 MKIII на 50 mbps.
  • Скоростта на поредните снимки от 1.2 FPS при RAW формат.  Под вода не е от голямо значение, тъй като сте ограничени от цикъла на зареждане на светкавицата, но може да ви ограничи на повърхността.

 

Sony RX 100 Mark II/III Плюсове Sony RX 100 Mark II/III Минуси
  • Може да използва ширикоегълни и макро конвертори без да е необходим по-къс порт за бокса.
  • Бързи последователни снимки с 10 FPS в RAW формат.
  • Зебра ленти за томна експозиция
  • Професионално ниво на битрейт от 50 mbps при Sony RX100 MKIII
  • Няма макро режим
  • Потребителските настройки за баланс на бялото изглеждат зле под 6 метра дълбочина. Необходим е червен филтър.
  • Потребителските настройки за баланс на бялото са скрити дълбоко в менюто, и работят само в режим на фотоапарат, а за видео не работят.
  • Sony RX 100 Mark II записва в AVCHD формат от 28 mbps

Заключение

Canon G7X или Sony RX 100 Mark II / III са фотоапаратите на върха на категорията компактни апарати като производителност и качество на изображението. Ако си падате повече по широкоъгълните филми, то Canon G7X е вашият фотоапарат с изключителна точност на бялото без филтър и само с едно докосване. Това е огромно предимство при снимането под вода за превключване между снимки със светкавица, видео с допълнителна светлина или само от околната среда. Производителността на баланса на бялото на серията Sony RX не е на най-доброто ниво без филтър и е необходима специална настройка при гмуркане, но не може да се превключва между със и без осветление, оставяйки по-малко опции за това как да се осветят предметите под вода. Въпреки че Sony RX100 MKIII има по-висок битрейт за видео от 50 Mbps, на естествена светлина под номиналната както и ограничена гъвкавост при гмуркане правят G7X много по-добър избор за тези които снимат видео. Режимът на G7X макро дава предимство при макро режим, но на Sony може да се снима доста добре, ако са поставени добри макро обективи. Ако смяната на широкоъгълни и макрообективи е важна за под водата, то Sony печели в тази област, тъй като G7X в повечето случаи се нуждае от по-къс порт на бокса.

За тези които не записват видео: Серията Sony RX ще бъде по-добър избор за широкоъгълни снимки без необходимост от друг порт, и по-разнообразни обективи.

За тези които искат да снимат макро: Докато Sony може да направи макро с наистина висококачествени допълнителни обективи, то Canon G7X ще надмине Сонито с макро режима си, като позволява на обектива, за да се позиционира много по-близо.

За хората които се интересуват от снимки и видео, особено ширикоъгълно: The G7X е по-добрия избор, въпреки недостатъка да се използва по-къс порт за ултра широкоъгълни обективи на подводния бокс. Подводните възможности на баланса на бялото на G7X не могат да бъдат подминати лесно, както и по голямата гъвкавост на обектива и по-високия битрейт пи видео режима.

cn-9546b001

Filter Digest

По материали от www.backscatter.com

CC BY-NC 4.0 This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Leave a Reply

Your email address will not be published.